Siz Hala Burda Mısınız?

Sevgili ziyaretçilerimiz bu sitede yer alan tüm yazılarımız yeni adresimizde. Üstelik yeni bir sürü güzel konu yayınlandı. Hadi diğer tarafa gelin. www.biryastikta.org

1 Aralık 2008 Pazartesi

Kınayı Getir Annem...

Nermin Baby Gift sitesinde çok hoş kına sepetleri, kına tepsileri, nişan yastıkları var çok hoşuma gitti. Zevkinize göre uygun olanları satın alabilir hatta model seçip kendinizde yapabilirsiniz.

TÜRKÜ
kınayı getir annem
parmağını batır annem
bu gece misafirem
koynunda yatır anne ,koynunda yatır anne...




TÜRKÜ
yuksek yuksek tepelere...
yuksek tepelere ev kurmasınlar
arşı arşı memlekete kız vermesinler
annesinin bir tanesini hor görmesinler
uçanda kuşlara malum olsun
ben annemi özledim
hem annemi hem babamı ben köyümü özledim..
babamın bir atı olsa binsede gelse
annemin yelkeni olsa uçsada gelse
kardeşlerim yollarımı bilsede gelse
uçan da kuşlara malum olsun ben annemi özledim
hem annemi hem babamı ben köyümü özledim...


bu türkü ZEYNEP adında; MALKARA 'nın bir köyünden AĞRI'nın dağlık bölgelerindeki bir köye giden gelinin acıklı yanık türküsü...kendisi; ailesini çok özlemiş ve eşi ALİ söz verdiği ailesine bir daha ailesine götürmemiş. Ailesine ve köyüne olan hasretini dağlara , kuşlara yanık yanık çağırarak söylemiştir. Ta ki üzüntüden yataklara düşene kadar...Eşi çok üzülmüş ve köyüne haber yollamış ama atlı yolcu ancak 1 haftada varabilmiş... Ailesi yollara düşmüş fakat ZEYNEP 'in yüreği dayanamamış ailesi yolda gelirken canını teslim etmiş...bu türkü o ZEYNEP 'ten kalmış ve günümüze ulaşmıştır...

2 yorum:

GAMZELİ ANNE dedi ki...

evet bu hikayenin filmlendirilmiş haliniz ziledim ben ...ne kadar yakın olsanda evlendinmi tamam yani duygulandım yine neyse grşrz....

VİRGO dedi ki...

valla her kınada insan bi tuhaaf oluyo .....

Bu Yazılarımıza Göz Atın
Blog Widget by LinkWithin

Special design for BIR YASTIKTA . Designed by GeCe