Siz Hala Burda Mısınız?

Sevgili ziyaretçilerimiz bu sitede yer alan tüm yazılarımız yeni adresimizde. Üstelik yeni bir sürü güzel konu yayınlandı. Hadi diğer tarafa gelin. www.biryastikta.org

26 Nisan 2010 Pazartesi

Özel Tasarım Davetiye, Masa Kartı, Nikah Şekeri ve Aksesarlar

Resimlere tıklayarak büyütebilirsiniz.







y65 markasının yaratıcısı Selen Hanım'ın tasarımlarının farklılığını daha ilk bakışta anlaşılıyor. Kendisiyle sanal bir röportaj yaparak bize kendisini ve ürünlerini tanıtmasını istedik.

Önce sizi tanıyalım, ne kadar zamandır bu işle meşgulsunuz ve nasıl başladınız?

Koç Üniversitesitesi Tarih Bölümü’nden mezun olduktan sonra bir sene Floransa’da LDM Enstitüsü’nde Sanat Tarihi programına devam ettim. Türkiye’ye döndükten sonra Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi’nde Sanat Tarihi Yüksek Lisans’ına başladım, ardından da aynı üniversitede halen devam etmekte olduğum Sanat Tarihi Doktora Programı’na girdim. 5 seneden fazladır sanat eleştirmenliği yapıyorum, farklı çağdaş sanat dergilerine yazı yazıyorum. Bunun yanında Türkiye’ye döndükten sonra aile şirketimizin bir uzantısı olan yerli ve yabancı firmalara koleksiyon ve üretim servisi veren tekstil firmamı kurdum. 8 sene boyunca çok yoğun bir şekilde tekstil sektöründe faliyet gösterdim. Ta ki bu sene tekstilden elimi eteğime çekmeye karar verene kadar. Bu noktada senelerdir hobi olarak sürdürdüğüm tasarım faliyetini işe dönüştürmeye kadar vererek herkes için en özel gün olan düğün günleri için davetiye, masa kartı, nikah şekerine alternatif hediye, düğün dekorasyonu aksesuarlarından oluşan ürünler tasarlamaya karar verdim. y65 çok genç bir marka. Ortaya çıkış süreci bir aydan daha az bir zamanda tamamlandı, sektöre açılımı ise on gün kadar önce 17 Nisan’da web sitemi internette yayınladığımda gerçekleşti.

Bu kısa süre zarfında y65 nasıl bir ilgiyle karşılaştı?

Aslında oldukça şaşırtıcı. y65’in açılımının üstünden henüz bir hafta bile geçmeden e-mailler ve telefonlarla birçok çift benimle bağlantı kurdu. Bloglardan ürünlerime gösterilen yoğun ilgi, evlenecek çiftlere ulaşmamda bana büyük kolaylık sağladı. Ancak herşeyden önemlisi ağızdan ağıza yapılan reklam oldu. y65’e gösterilen yoğun ilgi bana bu sektörde alternatif tasarımlara ne kadar büyük bir talep olduğunu ve bu alandaki eksikliği gösterdi. Artık çiftler ne istediklerini çok iyi biliyorlar. Herkes farklı ve kendine özel tasarımlar istiyor. Piyasada ‘kişiye özel tasarım’ adı altında birbirinin kopyası olan seri üretim davetiye, nikah şekeri ve düğün aksesuarlarından sıkılmış durumdalar. Yeni ve sıradışı olan hemen hakettiği ilgiyi görüyor.

Tasarımlarınızı oluştururken nelerden faydalanıyorsunuz? Belirleyici etkenler neler?

Koleksiyonlarımı oluştururken herşey benim için ilham kaynağı olabiliyor. Çok geniş bir yelpazaye yayılan doku, renk, şekil, koku tasarımlarıma yön verebiliyor; bu anlamda yaratım sürecinde belirleyici olan etkenleri keskin çizgilerle işaretlemek çok zor. Ancak iş kişiye özel tasarımlar yapmaya gelince herşeyden evvel çiftlerin bireysel zevklerini ve ne istediklerini anlamaya çalışıyorum. Sonra karşılıklı konuşarak koleksiyonun içinden birtakım fikirler seçiyoruz ve onları anlatacak tasarımlara birlikte imza atıyoruz. Bazen bu süreç saatler sürüyor ama sonunda ortaya çıkan ürün ya da ürünlerin çiftlerin gerçekten içine sinmesi ve ortak zevklerini yansıtıyor olması benim için en önemli nokta.

Müşterileriniz bir miktar alternatif arasından seçim yapmak zorunda mı, farklı talepleri temin edebiliyor musunuz?

Genelde çiftler atölyeme sadece davetiye sipariş vermeye değil, davetiye ile bütünlük yaratacak masa kartı, çeşitli masa aksesuarları ve düğünde davetlilere dağıtılacak hediye siparişlerini de beraberinde geçmeye geliyorlar. Bazı düğün sahipleri için öyle masa kartları ve hediyeler tasarlıyorum ki düğün temasının ve masa düzenin bir parçası olabilecek aksesuarlar olarak da öne çıkıyorlar. Bu noktada kişiler ile etkileşim halinde karar verdiğimiz ürün tasarımları koleksiyonun ötesine geçiyor ve tamamen çiftlerin istekleri doğrultusunda şekilleniyor. Ben butik bir iş yapıyorum, dolayısıyla y65’in sınırları yok, önemli olan her çiftin taleplerini cevap verebilmek.

Fiyatları belirleyen etmenler nelerdir, piyasaya göre fiyatlarınızı karşılaştırır mısınız?

y65’i piyasadaki benzerlerinden ayıran, ürün tasarımlarında kullandığı çok çeşitli malzeme, doku, renk ve aksesuar. Koleksiyonum içerisinde Hindistan’dan gelen el yapımı kağıtlardan, Türkmen düğünlerinde kullanılan takı aksesuarlarına, ipek kurdelelerden kurutulmuş çiçek ve farklı esanslardan üretilen mum ve sabunlara çok çeşitli malzeme var. Fiyatları belirleyen en temel etmenler de tasarımlarda kullanılan ürünler. Genelde y65’in web sitesini ziyaret edip ürünleri beğenen kişilerin beni aradıklarında bana yönelttikleri ilk soru fiyatlar oluyor. Herkes fiyatları korkarak ve çekinerek soruyor. Malesef tasarım ürünlerine biçilen fahiş fiyatlar böyle bir önyargının oluşumunu kaçınılmaz kılıyor. y65’in ürünlerine olabilecek en makul fiyatlarla sahip olmak mümkün. Ürünlerin fiyat aralığı 1,5 tl ile 7,5 tl arasında değişiyor. Elbetteki herkesin bütçesine uygun tasarımlar yapmak benim için en önemlisi. Ancak şunun altını mutlaka çizmek gerekiyor, bugün davetiye ve nikah şekeri mevzularında piyasayı tekeline almış firmaların seri üretim fiyatları ile y65’in fiyatları arasında neredeyse hiç bir fark yok. y65’i kurmak için ilk yola çıktığımda ilk hedefim düğün hazırlıkları içindeki insanların orjinal ve kendileri için yapılmış özel tasarımlara makul fiyatlarla ulaşabilmeleriydi.

İnsanlar neden y65' i seçmeli? y65'i birkaç cümle ile anlatır mısınız?

İnsanlar y65’I seçmeli çünkü y65 öncelikle herkesin ne istediğini anlamak ile; ardından istediklerini tasarlamak ve a’dan z’ye üretimini yaparak istenen tarihte teslim etmekle ilgileniyor. y65 için işin maddiyat yönü ikinci planda, çünkü y65 yaptığı işten keyif alıyor bunu bir yaşam biçimi olarak görüyor. y65 farklı ve sınırlara sığmayan; zarif ve sade ama aynı zamanda gösterişli ve gıpta edilen; herkes tarafından sahiplenilmek istenen ürünler yaratıyor.

Selen hanımın web sitesine buradan ulaşabilir kendisiyle aşağıdaki adreslerden iletişime geçebilirsiniz.

Selen Özakhun
http://web.me.com/y65/y65
mobile: +90 554 666 62 04

0 yorum:

Bu Yazılarımıza Göz Atın
Blog Widget by LinkWithin

Special design for BIR YASTIKTA . Designed by GeCe